Απάντηση Χάρη Μαμουλάκη στις δηλώσεις του Υπουργού Γ. Πλακιωτάκη

Με αφορμή τις δημόσιες τοποθετήσεις του Υπουργού Ναυτιλίας από το Ηράκλειο, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:

 

«Προσπάθησε να «καθησυχάσει» την τοπική κοινωνία από την ανησυχία που δημιούργησε η είδηση ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Ηρακλείου – μαζί με 9 ακόμα λιμάνια της χώρας – ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας, αλλά φευ…

Και πως θα μπορούσε να το πετύχει άλλωστε, όταν είναι πασιφανές πως η απόφαση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να ιδιωτικοποιηθούν 10 σημαντικά λιμάνια της χώρας, δεν υπαγορεύεται από κανένα μνημόνιο παρά μόνο από την νεοφιλελεύθερη αγκύλωση της ΝΔ. Και δεν υπαγορεύεται από κανένα πρόγραμμα δημοσιονομικής επιτήρησης, επειδή φρόντισε ο ΣΥΡΙΖΑ ως Κυβέρνηση (μετά την έξοδο από τα μνημόνια τον Αύγουστο του ’18), μέσα από τις διαπραγματεύσεις που πραγματοποίησε με τους δανειστές, να πετύχει την ακύρωση του αρχικού σχεδιασμού ιδιωτικοποίησης (που για την ιστορία, προβλεπόταν από το πρώτο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής) και να γίνει παραχώρηση μεμονωμένων και μόνο δραστηριοτήτων τους, διατηρώντας το δημόσιο ισχυρή παρουσία στις λιμενικές υποδομές. Μια σημαντική ελληνική επιτυχία, που επικυρώθηκε με τον νόμο 4597/2019, που ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο του 2019 από τη Βουλή.

Πώς λοιπόν να δικαιολογήσει σήμερα ο κ. Υπουργός, το ότι ενώ μπορούσε η κυβέρνηση ΝΔ, να πατήσει στο θετικό κεκτημένο των διαπραγματεύσεων και του νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης, επέλεξε την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΗ και άλλων 9 λιμανιών της χώρας; Βαπτίζοντας μάλιστα την όλη διαδικασία ως «αξιοποίηση»;

Αλλά και για την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης της χερσαίας ζώνης, ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας το οποίο ξεκίνησε να υλοποιείται έπειτα από προσωπική δέσμευση του πρώην Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ο Υπουργός δεν ήταν σαφής. Ένα αίτημα για το οποίο έχει δοθεί το πράσινο φως από τη Γ.Σ. του Ο.Λ.Η. – παρουσία και εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ – επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν έχει προχωρήσει από την Κυβέρνηση της ΝΔ η διαδικασία έγκρισης από τα συναρμόδια Υπουργεία.

Δεν ακούσαμε όμως τίποτα και για τις αλλαγές του νόμου 4597/2019 και συγκεκριμένα την τροποποίηση του άρθρου 4 που προωθεί η Κυβέρνηση ΝΔ, το οποίο αφορά το ανταποδοτικό τέλος. Όπου σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η «Εφ.Συν.», το υπουργείο Ναυτιλίας μόλις την περασμένη Παρασκευή (31/1/2020), απέστειλε στις διοικήσεις των 10 Οργανισμών Λιμένων (Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Βόλου, Ηρακλείου, Πάτρας, Ραφήνας, Λαυρίου, Ελευσίνας), αλλά και στον Οργανισμό Λιμένος Εύβοιας, αν και δεν ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, επείγον έγγραφο με το οποίο ενημερώνει για τις αλλαγές που θα κάνει στο άρθρο 4 και τους ζητά να καταθέσουν μέσα σε μόλις τρεις μέρες (η προθεσμία έληξε σήμερα Δευτέρα 3/2) οικονομικά στοιχεία αναφορικά με τις επιπτώσεις που θα έχουν οι συγκεκριμένες αλλαγές στους προϋπολογισμούς των Οργανισμών. Ο προβληματισμός και για αυτό το θέμα, είναι έντονος, αφού είναι εξαιρετικά μικρό το διάστημα των μόλις 3 ημερών, για να απαντηθεί ένα τόσο σημαντικό αίτημα.

Δύσκολη η αποστολή που ανέλαβε ο κ. Υπουργός… Γιατί οι πολίτες, καταλαβαίνουν!».