Λ. Αυγενάκης: Τριάμισι χρόνια κοροϊδίας κι εμπαιγμού με κανένα έργο για την Κρήτη

9

Με αφορμή την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στα Χανιά, ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λ. Αυγενάκης προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις αναφορικά με τα μεγάλα έργα στην Κρήτη.

«Ένα χρόνο μετά το αναπτυξιακό συνέδριο στην Κρήτη τίποτα από τα όσα είχε υποσχεθεί η Κυβέρνηση δεν έχει υλοποιηθεί.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά το Συνέδριο, ο κ. Τσίπρας επισκέπτεται εν κρυπτώ τα Χανιά, με μόνο ακροατήριο την πολυπληθή φρουρά του να τον φυγαδεύει σε συσκέψεις κεκλεισμένων των θυρών. Όμως, κανένα μεγάλο έργο δεν έχει προχωρήσει στην Κρήτη.

  1. ΒΟΑΚ:

Για 3 χρόνια η Κυβέρνηση μιλά για νέο σχεδιασμό στο έργο του ΒΟΑΚ. Ανακοινώνει διαφορετικές διαδικασίες, διαφορετικό τμήμα του έργου, διαφορετικές προθεσμίες. Τελικά, ανακοίνωσε ότι σπάζει το ΒΟΑΚ σε 3 τμήματα:

  • Χανιά – Ηράκλειο με σύμβαση παραχώρησης: έγινε η 1η φάση με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, χωρίς χωροθέτηση του έργου, χωρίς μελέτες, χωρίς τίποτα. Απλό επικοινωνιακό σόου. Δυστυχώς εις βάρος της εξέλιξης του έργου, αφού στη 2η φάση (υποβολή προσφορών) θα αναδειχθούν όλα τα προβλήματα της απουσίας σχεδιασμού.
  • Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ: καμία εξέλιξη σε αυτό το τμήμα.
  • Νεάπολη – Άγ. Νικόλαος με σύμβαση παραχώρησης: καμία εξέλιξη ακόμη.
  1. Ηράκλειο-Μεσαρά:

Αφού επί 2 χρόνια ο κ. Σπίρτζης «σκεφτόταν» το έργο, τώρα τρέχουμε για να προλάβουμε την ολοκλήρωσή του, τον Μάρτιο του 2019, προκειμένου να γλιτώσουμε το πρόστιμο των 71 εκ. ευρώ. Έχει ολοκληρωθεί μόλις το 50% περίπου του έργου. Το στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της κεντρικής αρτηρίας μέχρι τον Μάρτιο και όλοι ελπίζουμε να μην προκύψουν αστοχίες ή προβλήματα. 

  1. Αεροδρόμιο Καστελίου:

Από το 2014, που ήταν έτοιμη η διακήρυξη του διαγωνισμού ήταν έτοιμη, έχουμε συνεχείς καθυστερήσεις. Ακόμη δεν έχει υπογραφεί η Σύμβαση με τον μοναδικό ανάδοχο, ούτε και προβλέπεται εντός του έτους.  Να περιοριστώ μόνο στα σημαντικά ζητήματα που παραμένουν εκκρεμή:

1) Ποιο το χρονοδιάγραμμα του έργου; Η Κυβέρνηση δεσμευόταν ότι τον Ιούνιο του 2018 θα ξεκινήσουν οι «μπουλντόζες να δουλεύουν». Δεν φαίνεται αυτό για το 2018!

2)  Ποια η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου (180 εκ. ευρώ); Δεν έχει δεσμευθεί ποσό, ούτε έχει αποσαφηνιστεί από που θα αντληθούν οι πόροι.

3) Υπάρχει παράλληλο αναπτυξιακό σχέδιο: α) οδικές συνδέσεις, παράλληλα/συνοδά έργα και β) ΣΧΟΑΠ, χρήσεις γης, κλπ. Δεν έχουμε δει κάτι!

  1. Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης»:

Η Κυβέρνηση διαφήμισε το έργο στους χώρους υποδοχής, ένα έργο που χρηματοδότησαν αποκλειστικά τα dutyfree.

Δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για τη βελτίωση του αεροδρομίου:

α) ούτε στο εσωτερικό (χώρος αναχωρήσεων, χώρος αφίξεων)

β) ούτε στο εξωτερικό (χώροι στάθμευσης, πάρκινγκ) κλπ

Μια εικόνα τριτοκοσμική που ταλαιπωρεί τους επιβάτες και είναι αρνητική για τον τουρισμό και την Κρήτη.

  1. Κόμβος Αγίας Πελαγίας:

Ακόμη και σε αυτό το έργο, συνεχείς καθυστερήσεις και αναβολές. Μόλις τον Ιούνιο δημοπρατήθηκε το έργο και δεν αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν τις αρχές του 2020.

Τριάμισι χρόνια κοροϊδίας κι εμπαιγμού για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Κρήτης. Τριάμισι χαμένα έργα με κανένα έργο για την Κρήτη».