15 αντι-γηραντικές τροφές που… «χαρίζουν» χρόνια!

23

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Προσθέστε χρόνια στη ζωή σας και χαρείτε τη μακροζωία των Ικαριωτών, βάζοντας μόνο «έξυπνα» τρόφιμα μέσα στο καλάθι του supermarket! Μια πλούσια διατροφή σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά είναι ικανή να «εξορκίσει» ασθένειες της προχωρημένης ηλικίας, όπως είναι η οστεοπόρωση, ο διαβήτης ή η καρδιακή νόσος. Παρακάτω θα βρείτε τις 15 top αντι-γηραντικές τροφές που οδηγούν προς την καλή υγεία…

– Μοτσαρέλα: Μια τροφή πλούσια σε ασβέστιο και με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Η Ιταλική μοτσαρέλα προστατεύει και ενισχύει το σμάλτο των δοντιών σας και αποτρέπει το κιτρίνισμα τους.

– Καρότα: Ένα τραγανό σνακ που είναι πλούσιο σε βήτα – καροτίνη που διεγείρει την ανάπτυξη των κυττάρων του δέρματος και του τριχωτού της κεφαλής. Τα καρότα είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το δέρμα από τι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες συνδέονται άμεσα με τη γήρανση.

– Κόκκινο κρασί: Εάν καταναλώνετε κόκκινο κρασί με μέτρο, θα βοηθήσετε την υγεία της καρδιάς και τη μνήμη σας. Ειδικότερα, περιέχει ρεσβερατρόλη, ένα συστατικό που, σύμφωνα με μελέτες σε ζώα, ενεργοποιεί τα γονίδια που επιβραδύνουν τη γήρανση των κυττάρων. Όλα αυτά, βέβαια, εξαιτίας της ρεσβερατρόλης που εντοπίζεται στα κόκκινα σταφύλια.

– Ελαιόλαδο: Τέσσερις δεκαετίες πριν, ερευνητές απέδειξαν ότι μονοακόρεστα λίπη του ελαιολάδου είναι υπεύθυνα για τα χαμηλά ποσοστά καρδιακών παθήσεων και καρκίνου στην Κρήτη. Με άλλα λόγια, οι πολυφαινόλες, ισχυρά αντιοξειδωτικά, οδηγούν στην πρόληψη των ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία.

– Ακτινίδιο: Σε συνδυασμό με τις μπανάνες, τα ακτινίδια είναι πλούσια σε κάλιο, βιταμίνη C και λουτεΐνη, με την τελευταία να μειώνει την πιθανότητα εμφράγματος. Καλό είναι να τα δοκιμάσετε με τη φλούδα, αφού πρώτα τα έχετε πλύνει καλά, καθώς εκεί βρίσκονται τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

– Δεντρολίβανο: Ρίξτε άφθονο δεντρολίβανο μέσα στο φαγητό, αφού έρευνα του Journal of Neurochemistry ανακάλυψε ότι μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 40%. Το καρνοσικό οξύ καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύει τον οργανισμό από τις αρνητικές επιδράσεις του γήρατος.

– Καρύδια: Όσοι τρώνε ξηρούς καρπούς μέσα στο 24ωρο, κερδίζουν σχεδόν δυο με δυόμιση χρόνια ζωής. Τα καρύδια είναι πλούσια σε ακόρεστα λίπη και περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και άλλα αντιοξειδωτικά. Πιο συγκεκριμένα, η Β6 προστατεύει την καρδιά, η Βιταμίνη Α προσφέρει σφριγηλό δέρμα και ο σίδηρος ενέργεια.

– Γιαούρτι: Στη δεκαετία του 1970, η Γεωργία ανακηρύχτηκε η χώρα με τους πιο «μεγάλους» ηλικιακά κατοίκους, με το μυστικό της μακροζωίας τους να βρίσκεται στο γιαούρτι. Πρόκειται για μια τροφή πλούσια σε ασβέστιο που καταπολεμά την οστεοπόρωση, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην υγεία του εντέρου.

– Ψάρι: Πριν από 30 χρόνια, οι ερευνητές απέδειξαν το λόγο που οι κάτοικοι της Αλάσκας ακολουθούνταν από χαμηλά ποσοστά καρδιακών νοσημάτων… τα ψάρια! Σαν λαός καταναλώνουν εντυπωσιακή ποσότητα ψαριών (πλούσια σε ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα), γεγονός που τους προστατεύει από τη χοληστερόλη και τις αρρυθμίες.

– Βατόμουρα: Ερευνητές στο Jean Mayer Human Nutrition Research Center του Πανεπιστημίου Tufts απέδειξαν ότι τα βατόμουρα «χαρίζουν» χρόνια ζωής. Χάρη στις αντιοξειδωτικές ουσίες τους, που είναι γνωστές ως ανθοκυανίνες, επιβραδύνουν την ανάπτυξη αρκετών μορφών καρκίνου, ενώ παράλληλα βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου.

– Σοκολάτα: Οι κάτοικοι των νησιών San Blas στον Παναμά διέθεταν εννέα φορές μικρότερο ποσοστό καρδιακών παθήσεων σε σχέση με τους υπόλοιπους. Αυτό συνέβη, χάρη στη ζεστή σοκολάτα και το κακάο που έπιναν σχεδόν καθημερινά! Η σοκολάτα ρόφημα είναι πλούσια σε φλαβονόλες που διατηρούν την υγεία των αγγείων και προλαμβάνει την υψηλή πίεση, το διαβήτη τύπου 2 και την άνοια.

– Βότανα και μπαχαρικά: Η κουρκούμη από την Ινδία και το τζίντερ διαθέτουν αντι-φλεγμονώδεις ενώσεις που κλείνουν την πόρτα στο Αλτσχάιμερ. Παράλληλα, το σκόρδο και το κρεμμύδι δημιουργούν ασπίδα προστασίας ενάντια στις παθήσεις της καρδιάς και του καρκίνου. Επιπλέον, η κανέλα μειώνει το σάκχαρο στο αίμα.

– Αποξηραμένα δαμάσκηνα: Εάν έχετε πρόβλημα δυσκοιλιότητας ή οστεοπόρωση, αγοράστε αποξηραμένα δαμάσκηνα που είναι γεμάτα από χαλκό. Παράλληλα, η ινουλίνη, μια φυτική ίνα, διαμορφώνει ένα πιο όξινο περιβάλλον στο έντερο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η απορρόφηση του ασβεστίου.

– Πράσινα λαχανικά: Το λάχανο, το μπρόκολο και γενικά τα σταυρανθή λαχανικάμειώνουν τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ ή καρκίνο. Την ίδια στιγμή, πέρα από την καλή υγεία των οστών, το φυλλικό οξύ προστατεύει τα μάτια από τις ασθένειες των ηλικιωμένων.

– Κριθάρι: Με τις β-βιταμίνες, το σελήνιο και τη βιταμίνη Ε, το κριθάρι θεωρείται ένα από τα πιο δυνατά «όπλα» κατά του γήρατος. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητές του «μάχονται» τις ελεύθερες ρίζες, ενδυναμώνοντας τα μαλλιά και την επιδερμίδα.

Αρχική